Det närmar sig

Ojojoj, nu är snart mitt lyxår slut. Gaaah vad nära det är nu, fyra ynkliga små veckor kvar bara, sen ska jag lämna min lilla bebis i pappans vård. Och ja det klarar han hur bra som helst, det är inte det jag gnäller om. Frågan är hur JAG ska klara det? Det har varit ett sånt underbart otroligt år där jag hunnit tänka och planera, se vad som är viktigt och vad som inte är det. Mindfulness i ett nötskal. Visst har det varit mycket tvätt och matlagning men framförallt har jag ägnat mig åt barnen, byggt med klossar och gjort läxor, tittat på dansuppvisningar och lyssnat på gitarrsolon och det har varit helt perfekt! Och jag är så rädd att jag ska tappa bort allt igen när jag börjar jobba.

Igår var två vänner här och åt middag och drack vin och skvallrade till sen kväll och imorse sa Sigge åt mig att gå upp halv sex. Puh. Han var trött redan åtta och vi sov en timme men sen har det varit fullt ös. Men när det var dax för läggdax för babyn tog maken barnen och deras kompisar och åkte och fiskade så nu är jag alldeles ensam med fjärrkontrollen och en påse ostbågar. Så otroligt skönt. Har roat mig med att beställa hem provbågar från favoptik och fnissade lite när jag kom till kassan för hur jag än gör så väljer jag nästan bara grönt. Men jag tycker om grönt. Undrar vad som händer i helgen, har för mig att vi hade nåt bokat men kommer inte på det nu. Lördag och söndag och sen ska J jobba i en månad. Men vi har haft en jättebra semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0