Varannan morgon

Ja, en sak har jag helt klart för mig nu ialla fall- jag är ingen morgonmänniska. Vi turas om att gå upp med Sigge varannan morgon och när det är min tur måste jag fokusera på morgondagen för att klara det. När jag har sovmorgon går jag upp halv nio och det är en jätteskillnad mot klockan sex. Blä. Men babyn är glad och dadadadar och grejar. Snart dax att väcka de andra, idag ska vi på äventyr som är hemligt för barnen. Men de kommer tycka om det.

Börjar redan få lite ångest över att börja jobba snart. Igår kunde jag inte sova när jag tänkte på att jag kommer komma hem efter fem och Sigge lägger sig sju. Två timmar. Är det allt man ska få umgås med sin baby? De stora är ju vakna till närmare nio åtminstone men den lilla... Han kommer inte ens känna igen mig :-(. Måste börja spela på lotto eller nåt.

Ikväll blir min Bumling färdig också. Först tvättade jag ordentligt med målartvätt och sen sprayade jag den vit i massor med lager. Fick såklart två fula rinningar men köpte våtslippapper och gnodde och nu syns det knappt. Så ikväll ska jag klarlacka den och sen har vi äntligen en lampa i köket. Maken har bytt ut den sunkiga sladden också så det blev extreme make over för den lampan. Nu är jag sugen på fler projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0