Var är manualen?

Har haft en sån bra dag idag. Babyn vaknade på strålande humör efter en god natts sömn och vi passade på att ta oss till öppna förskolan. Bara några barn där och Sigge skrattade högt av glädje. Han klappade och smakade på de andra och en bebisflicka blev han riktigt förtjust i höll i hennes lilla hand. Promenerade hem i solen. Ut och handlade efter lunch och åt grillad kyckling till middag. MEN. Så gav jag babyn gröt. Direkt efter maten fick han ont i magen och var nästan hypoman på filten. For som en ål och skrattade och grät om vartannat. Sen kom utslagen inom en halvtimme. Kinden hettade och svullnade, vita utslag och ryggen kliade och hettade. Nu var det bara gråt. Till slut fick vi ge honom Tavegyl för att få stopp på det. Och jag föll.

Fan vad tråkigt detta är med allergier. Och det finns ju ingen att diskutera med heller utan alla beslut, alla försök, alla nya tilltag ligger hos mig. Och jag vill inte mer! Jag vill ha manualen till min baby och sen ge honom att äta efter det. Jag vill gå till affären och köpa gröt, inte leta märkliga gryner som han kanske tål. Jag vill inte vara ansvarig för att han mår dåligt hela tiden. Känner mig som världens sämsta mamma som inte kan ge barnet mat utan att få honom att gråta. Och det känns ensamt fast jag vet att massor med människor känner liknande saker. Men vad ska man göra? Och vad ska han äta? Och vem kan man fråga? Skitdag.

Kommentarer
Postat av: jessamy

Jag tycker synd om dig och baby Sigge..

2011-03-17 @ 12:05:40
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0