Sömnstörd

Folk omkring mig har ständiga sömnstörningar. Det är nog det absolut vanligaste hos mina patienter, kanske så många som 9 av 10 har sömnstörningar i mitt område. Och det verkar ju asjobbigt och jag har varit så tacksam att jag sover som en stock på nätterna. Men så i somras ungefär i sjunde månaden med Sigge började jag plötsligt vakna mitt i natten och inte somna om. Ibland redan vid midnatt. Hemskt. Men när babyn var ute sov jag bra igen. Fast i början ammade jag ju två eller ibland tre gånger varje natt och visst var det lite svårare än vanligt att somna om. Men när han slutade vilja äta på natten när han var fem månader kunde jag sova gott igen. Tills nu.

Inga problem att somna, bara att lägga mig ner och blunda, men sen vaknar jag. Oftast runt ett. Och sen fortsätter det hela natten med slummer och uppvakningar. Är som ett vrak på morgonen. Och jag kan inte skylla på babyn för han sover nästan alltid som en baby (!) från sju på kvällen till sex på morgonen. Men att gå upp sex är tufft när man sovit dåligt.

Har naturligtvis gått igenom alla tänkbara anledningar, är jag stressad, orolig för nåt, är det för varmt, kallt, har jag ätit eller druckit nåt konstigt... osv. Men nej. Precis som vanligt. Ja ja det kanske är kortvarigt. Men det driver mig till vansinne :-).

ÅÅÅH vad duktiga dom var igår V och hans klass! De kom på sjätte plats i riksfinalen av Schackfyran i Globen! Av 117 lag i final! Och klassen är så fin, de har sån sammanhållning och är så snälla med varandra. När någon förlorade en match sa de andra att det var en jättesvår motståndare, inga sura miner där. Finns mycket som vuxna kan lära sig av den klassen. Och V vann fyra av fem matcher och bar sin guldkung med stolthet.

Det går bättre och bättre att åka bil med Sigge. Men tyvärr måste jag sitta bak för att han ska hålla sig hyggligt glad. Blir en trevlig bilsemester från baksätet... Tänk att han är åtta månader redan!


Kommentarer
Postat av: jessamy

Han ser ut som en liten solstråle!! Bara du inte blir åksjuk fungerar det ju att sitta bak. Du får ha en ljudbok i mp3spelare lr så :) Ang sömn. Jag har så i perioder. Det kommer och går. Det värsta du akn göra är att tänka på det för då blir det värre. Bättre att bara försöka "stänga av". Tänk på en fyrkant med en boll i som åker runt runt runt. Tillslut somnar du varje gång du vaknar :) men drygt e de.

2011-05-22 @ 09:56:12
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0