Födelsedagspresent i förväg?

Var en sväng på min gamla arbetsplats igår. Så trevligt att träffa alla fd kollegor och få skratta lite. Visst har jag saknat psykiatrin, kanske mer än jag velat erkänna. Sen träffade jag mina nuvarande kollegor och vi åt och drack vin och pratade och hade så trevligt. Strax efter 6 imorse gick jag upp med Sigge, lite tung i huvudet och otroligt trött, men dagen blev bra ändå.

Vilket väder det är igen nu! Inte för varmt och inte för kallt. L kommer fortfarande in med svullna ögon efter bara någon kvart ute men lite får hon skylla sig själv. Hon tar Aerius varje dag men ögondropparna vägrar hon för dom svider. Och jag har provat och visst svider det men det går ju över och sen kanske hon skulle klara att vara ute lite längre men hon vägrar. Vi skulle ha åkt till Vallby idag men L ville vara inne så det blev Ikea istället. Funkade det också. Men jag var tydligen genomskinlig, när vi beställt mat så fick vi tre tallrikar och sen gav killen mat till nästa kund. Barnen och jag stod kvar och han fortsatte ge samma mat som vi väntade på till nästa kunder. Först var vi så förvånade och bara väntade tysta, sen fick jag fram "Vi skulle ha fyra..." Killen svarade "Jag vet" och gav till nästa kund igen. Efter några minuter fick vi plötsligt den sista tallriken. Jättemärkligt. Och lite roligt på nåt sätt.

Babyn är nu överallt hela tiden. Han kryper runt som en kung och rycker lite här och biter lite där. Sen reser han sig mot möbler och försöker gå men då faller han och skriker som en galning. Och ute är det hopplöst, idag tror jag han fick i sig mer grus än mat. Men vad ska man göra?

Och så har jag en fundering. V fyller år snart och han skulle bli så otroligt glad för en telefon. Han vill helst ta ut pengar från sitt sparkonto och köpa en telefon nu. Tanken var att han skulle ärva min två år gamla Nokia och jag skulle köpa en ny men jag vill nog ge honom en ny telefon och behålla min istället. MEN. Han vill göra dealer hela tiden och nu undrar han om han kan betala hälften och vi hälften (han vill ha en S-E Xperia 8 för ca 1500) och det låter ju rimligt. MEN skulle det vara taskigt att säga att han får det som tidig födelsedagspresent? Egentligen är jag emot tidiga födelsedagspresenter men han vill ju kunna visa den för kompisarna före sommarlovet och därför vill han ha den nu och inte om tre veckor. Förstår en 11-åring att det betyder att han inte kommer få särskilt mycket mer i present då? Eller ska vi vänta till födelsedagen?

Kommentarer
Postat av: jessamy

Låt han få den i förväg så får han någonting litet när han fyller år bara. Fast förklara för honom så han är med på noterna :)

2011-05-07 @ 20:39:11
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: Linda P

Tror att han förstår, låt honom få en tidig present.

2011-05-07 @ 22:04:43
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0