Hinner ingenting

Har så många projekt på idéstadiet men jag hinner ju ingenting! Bara jobba och jobba och jobba. Och sen hem och laga mat och göra läxor, lägga lillgrisen och sen krasha framför TVn. Igår tog jag mig i kragen och tog med de stora barnen på promenad när Sigge somnat. Men idag orkade jag bara duscha och här sitter jag nu igen framför TVn med datorn i knät. L gjorde en kopp thé till mig som jag snart ska hälla i mig.

Uterummet blev jättebra, har glömt skriva om det. Snickarna och rörmokaren och plåtslagarna är färdiga och nu är det mitt och makens jobb kvar. Vi hämtade ut tapeterna idag och sen har vi kvar golv och väggpanel. Det går inte fort att jobba med ADHD-babyn som klättrar upp för stegar och äter spackel och bär omkring på våra färgburkar hela tiden. Igår sa jag nåt till Sigge, ungefär "Men idag har du väl myror i brallan!" och V svarade blixtsnabbt "Mamma, den där ungen har en hel myrstack i brallan, varje dag!". Haha. Det är sant.

Har börjat lite med julklappar, köper någon ibland på lunchen de dagar jag jobbar på stan och sen har jag skickat efter några. Idag har jag fyndat barnkläder. Jag tycker om att fynda. Kolla pompdelux som har halva priset på alla kläder (och nej, jag får inte betalt för att skriva det :-). Jag la nyss en stor order där. Ingen mening att beställa enstaka plagg, frakt och avgifter (de skickar från Danmark) blir 85 kronor per order. Hoppas bara kläderna är lika fina i verkligheten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0