Mer jobbångest

Ska försöka skriva nåt positivt. Har fortfarande inte landat i att jobba, tycker det är orättvist att J får vara hemma med världens roligaste baby hela dagarna och jag måste... ja vad gör jag egentligen? Har lite svårt att hitta min plats på mitt nya jobb. Bokstavligen. Har ett kontor men det funkar inte för patientbesök så jag bär mina saker från rum till rum. Träffar en patient i ett rum och en annan i ett annat rum beroende på var jag får plats. Sen är jag ju i en annan verksamhet 50% som säkert blir jättebra men det är så negativ attityd kring den verksamheten att jag inte känner någon större entusiasm. Och nu går jag en utbildning som är jättebra, metoden är bra och många får säkert jättestor hjälp av den men... det är inte min grej. Jag vill vara sjuksköterska, ingenting annat tack. OK, slutgnällt. Har storstädat huset medan J ligger och har ont i ryggen. Vad skönt det känns när allt är städat och rent. Borde man göra oftare :-). Funderar på att klippa mig kort igen men är rädd att se tantig ut. Det är en fin gräns mellan poppig och tantig ibland. Vill inte ha superkort men inte heller nån page, men det är svårt med mina ostyriga lockar och virvlar överallt. Sigge har vuxit de senaste veckorna. Han förstår så mycket mer nu och tyvärr kan han klättra ännu högre. Så himla rolig. Och smart. Och alldeles underbar! Jag vill vara hemma...

Kommentarer
Postat av: Emma

Ursäkta för den obefintliga styckesindelningen, hur jag än gör så funkar det inte.

2011-10-08 @ 14:34:42
Postat av: jessamy

Kom och jobba hos mig.

2011-10-08 @ 19:40:43
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0