Helgen

Tjolahopp vad en helg går fort. Den började ju så bra, fick nöjet att lösa ut skitbilen på verkstaden för dryga åtta tusen. Yey. Rost-Opeln alltså, inte min. Ja, ska man vara petig började fredagen med en punka på cykeln så jag fick springgå till jobbet. Sen middag hos mamma och pappa, mamma fyllde 70 år kan ni tänka er? Ja, nu för tiden är det ingen ålder.

Igår var vi smarta och drog till Maxi för storhandel redan vid 9. Lugnt och skönt. Ska vi göra flera gånger. Resten av dagen tog vi det lugnt och plockade och lekte lite ute och inne och på kvällen var jag med storebror på kräftskiva. Var rätt roligt faktiskt. Men jag måste ha blivit biten av en broms eller en monstermygga för halva handen är uppsvullen och varm och gör ont ända ner till handleden. Irriterande. Idag har jag lekt med babyn hela dagen medan J har lagat på bilen (för de lagade inte ens allt). Nu sover Prinsen och vi andra väntar på mat från Spicy Hot, ja inte L förståss hon får ett Happy Meal. Ja, sen är väl helgen slut? Får ställa klockan lite tidigare imorgon för J har inte hunnit laga min punka så det blir att gå till jobbet igen. Babyn har ju naturligtvis börjat sova till sju nu när min mammaledighet är slut...

De stora barnen har cyklat på BMXerna hela helgen. Det får jag erkänna att det var ett bra köp. De lever för BMX just nu, kollar filmer på Youtube, letar kläder och skor som funkar för cykling och de verkar ha hittat tillbaka till varandra som kompisar. Nej, nu vill jag ha stekt ris med kyckling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0