Sigges första födelsedag

Kul månad det här, först lagade vi skrotbilen för 8000 och i söndags morse upptäckte jag att kylskåpet hade begått självmord. I lördags kväll. Så bara att kasta tre kassar mat och ta sitt kreditkort och åka till Elgiganten (bildligt talat, jag har inget kreditkort bara ett sparkonto). Men det blev bra om man bortser från kostnaden, vi köpte ett svart och det blev jättefint i köket. J bar ner frysen i källaren för den funkar ännu och nu får vi plats med ett högskåp. Så förutom att det blir en månad till med knäckebröd så har vi ett ännu snyggare kök.

Idag fyller Sigge 1 år. Haha gissa om han blev förvånad när vi marcherade in hela familjen i morse och sjöng och gav honom paket. Men han fann sig och blev mycket glad. Och till middag fick han pannkaka och fick smaka hallonsylt till. Han tyckte det var så gott att han skrattade högt och smetade sylt i hela ansiktet. Tur man har badkar... och tvättmaskin.

Tänk att det redan gått ett år sedan han kom till oss. Älskade unge, vad gjorde vi med vår tid innan? Jag är så vansinnigt förtjust i Sigge, jag tycker allt han gör är helt genialiskt. Han är så rolig och glad och smart och jag tycker det är SÅ värdelöst att inte få leka med honom på dagarna längre. Men han och J har det bra. Och det är bra för J som förra veckan köpte sitt livs första barnplagg, ett par gummistövlar i storlek 22. Och idag har dom varit på BVC. Exakt 11 kg kom han upp i på sin ettårsdag. Inte så himla mycket att skryta om med tanke på hur snabbt han drog iväg i början. Men sedan jag slutade amma för ett halvår sedan har han bara gått upp 1 kg. Tydligen är han lång också men J kom inte ihåg hur lång :-). Ja, helt perfekt är han iallafall!

L: Ja du Sigge, nu är du inte noll och ett halvt längre, nu är du ett helt år!




Kommentarer
Postat av: Lisa

Du får ju leka med mig hela dagarna istället och jag gillar också sylt =)

2011-09-21 @ 22:13:56
URL: http://lisasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0