Ett kilo per år?

Första arbetsveckan. Jag är så trött! Varje kväll har jag varit gråtfärdig av trötthet och varje kväll har jag haft saker inbokade; möten, städkväll, storhandling... Och höll på att bryta ihop igår när min flex plötsligt stod på minus tolv timmar och ingen kan förklara varför. Har haft plus tio timmar hela sommaren men kan inte bevisa det på något sätt. Så jäkla surt, jag som hade planerat att ta ut en eftermiddag när barnen ska vaccineras och sen en hel dag. Men nu stal Landstinget tre arbetsdagar av mig istället. Roligt. Idag gör jag ingenting, skrotar omkring i sovtröja och plychbyxor och surfar lite planlöst. Har hittat ett jättestort shoppingcenter bara någon kilometer från vårt hotell i Prag och där finns alla de butiker jag ville till. Så ser mycket fram emot resan nu. Om en vecka är vi där.

Var så upprörd förra helgen när jag vägde mig och hade gått upp nästan 2 kilo under sommaren. Idag hade jag gått ner 1,5 kilo från förra veckan. Hm. Antingen är det väldigt stressigt på jobbet eller så är vågen trasig. Men bra det. En kollega (manlig förståss) har berättat att efter 35 ökar kvinnor i genomsnitt ett kilo per år och det är jättesvårt att gå ner eller att hålla emot. Mm, tack. Men undrar hur länge man gör det, om det ens stämmer. För i så fall skulle jag väga knappt 100 kilo vid 70-års ålder...

Nästa vecka är Js sista eftermiddagsvecka någonsin. Konstigt. Sen blir han student. Inte bara positivt med det tyvärr, dels riskerar han att bli utförsäkrad av en märkligt anledning och dels får Sigge mycket mer tid på dagis. Han tycker mycket om dagis och det är väl inga problem så, men han är väldigt trött när han kommer hem. Och idag var han trött och irriterad och fick sova middag tidigt. Men vad ska man göra?



Kommentarer
Postat av: jessamy

Schysst med shopping. Hoppas ni får lite svalare en vad vi har det här.. Här är det så varmt så man tror man ska dö.

2012-08-18 @ 16:10:41
Postat av: EMMA

Ja det verkar bli varmt och skönt. Drygt 30 grader enligt klart.se. Men vi har ju inga barn med oss så vi kan sitta på uteserveringar och svalka oss med kall dryck hela dagarna :-).

2012-08-19 @ 14:06:07
Postat av: lisa

Han kan ta sig i brallan puckot annars får väl du och jag rulla fram :)

2012-09-15 @ 19:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0