Tredje advent

Det närmar sig jul. Vi skulle ha åkt till Tomteland i Mora i lördags men J vägrade köra när det hotades med snöoväder så vi fick stanna hemma. Gjorde inte så mycket. Vi åkte till Åsby istället och tittade på tomtar. Och vi fikade bland blommorna och köpte barnens älskade prinskorv. Och sen hade vi tid att göra sushi till middag och barnen fick korv och makaroner. Nu är det ju lyxigt med lördagskvällar när det faktiskt finns något att titta på. Så fort Sigge har somnat myser vi ihop oss i soffan framför Så mycket bättre, Downton Abbey och friday night dinner. Ja mot slutet brukar det bara vara J och jag kvar och igår tog vi varsitt glas rödvin. Bra med snöoväder ibland.

Idag har det varit lugnt. De stora har haft innebandymatcher och jag har bakat mer saffranslängder. Mina kära släktingar kom på adventsfika. Hann med några julklappar och en promenad med pulka och kälke också.

Sigge har börjat testa oss lite. Till middagen började han kladda med maten. Ingen affär av det. Sen råkade han kasta allt vattnet i glaset över sitt huvud och de stora barnen tjöt av skratt förståss. Då blev han ännu mer taggad och kastade sin sked på V. Då lyfte jag ut honom från köket. "Pappa! Pappa!" ropade han för då var jag inte snäll längre. Men det är svårt att bli arg på Sigge han är så himla charmig och blir glad så fort igen. Och om jag försöker låta arg tycker de stora att jag är för sträng...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0