Bra vecka



Nu är vår glada busunge tillbaka! Frisk och full av energi, jag får springa med kameran för att få en bild på honom. Han är så rolig, fullt ös från sju på morgonen till elva, halv tolv. Då kliar han sig i ögonen och vill gå upp. Han tar nappen och filten och två minuter senare sover han. Sover två timmar sen fullt ös igen. Halv sju ska han ha en ny blöja och pyjamas och titta på TV en stund och klockan sju sover han igen. Sen är det lugnt i tolv timmar och sen: "Mamma?". Gosunge.

Mellanbarnet har sprungit hela natten med diarré, stackarn. Kan vara något hon fått i sig för hon hade ont i magen efter lunchen på skolan och ingen annan mår dåligt. Men det återstår att se. Skönt på ett sätt, nu måste vi ta det lugnt idag. När Sigge vaknar ska vi storhandla och ikväll blir det Melodifestivalen med lyxglass. Helgprojektet blir att fundera över vagnar. Tror jag säljer de vi har och köper en ny sulky och en resesulky istället. Eller om jag säljer en och behåller en. Jag tycker om vagnar. Och Sigge lär väl behöva en i ett år till ialla fall, även om han helst går.

Den här veckan har varit bra. Vi vet fortfarande inte hur det blir med Js jobb, måste vänta två veckor till ungefär. Men det känns inte så viktigt längre. Det ordnar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0