Emma for housewife

Jobbångest som vanligt på söndagkvällen. Blä. Om man bara hade nåt att välja på. Jag har ju det jobb jag vill ha och när jag väl är där är det ok men helst skulle jag vilja vara hemma med mina barn. Någon karriärmänniska är jag definitivt inte. Så idag har jag kört kampanj.

Om jag var hemmafru...

  • skulle det alltid finnas hembakat
  • skulle Sigge aldrig vara speedad delux
  • skulle barnen aldrig fundera på vad de ska äta till mellis
  • skulle jag kunna handla all mat alltid
  • skulle vi kunna sluta äta skräpmat
  • skulle L kunna få ta med sig kompisar hem efter skolan (nej, hon får inte det idag för dom klarar inte av det)

 

Dessutom tror jag det skulle bli fred på jorden och mer lördagsgodis, men det vågade jag inte lova. Så... rösta på mig? Tyvärr är det inte den bästa tidpunkten att driva kampanjen för hårt, med tanke på makens kommande arbetslöshet och så. Men man kan väl få drömma?


Kommentarer
Postat av: jessamy

Hade jag haft en massa föräldradagar på Leo hade jag skrivit över på dig så kunde kanske Leo fått varit hemma med dig och jag kunde ha arbetat :)

2012-02-12 @ 19:53:18
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0