Stresshelger

Ja, jag fortsätter med mitt gnällande, det är jag ju bäst på. Har insett att om helgerna ska se ut så här så behöver jag semester varje fredag och måndag för att få ner pulsen. Ta idag som exempel, fast igår såg ungefär lika illa ut. Sigge vaknade kvart över sju och J gick upp med honom idag. Jag läste till åtta. Upp och äta frukost, få V att packa ihop sina saker, iväg på match med V halv nio, kaffe, till Linnea med lite saker och lite Thé-skvaller. Skynda hem så Sigge kunde sova middag medan jag lagade lunch. Åt, hällde i mig kaffe sen iväg på dans med L. Handlade när hon dansade. Hem och laga mat igen, hade laxrester så gjorde en laxpudding och en laxlasagne. Under tiden stoppade jag blodvite på Sigge som lyckats stjäla en potatisskalare och hyvlat sig djupt i fingret. J var med V och köpte skridskor. Middag till Sigge och de andra barenen, J åkte på innebandy. Städa köket. Bada Sigge. Hann precis städa upp i hans rum och göra välling innan det var dags att lägga bebin. Nu hostar han lungorna ur sig och jag måste lägga fram allt inför imorgon, ska lämna klockan sju på dagis... SEMESTER TACK!

Kommentarer
Postat av: jessamy

Ja visst är livet underbart.. Eller inte. Tänk om man fick jobba typ 7 - 14 och få heltidslön :)

2012-01-30 @ 07:46:33
URL: http://jessamys.blogspot.com
Postat av: LindaP

Man får gnälla... Tror alla känner igen sig mer eller mindre!

2012-01-30 @ 22:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0