Underbart ledig

Så otroligt skönt att vara ledig. Har fått så mycket gjort den här veckan och ändå fått så mycket tid med barnen. Underbart. Har fikat med vänner, fått uterummet färdigt (bilder kommer), fållat gardiner (haha 7 längder, jag brukar bara nåla upp dom...), möblerat om, handlat nya möbler, fyndat på rean, gjort om i akvarierna... massor. Just nu tycker jag om akvarierna igen, vi har två igång. I vardagsrummet bor det Guppyfiskar, 6 vuxna och 2 babysar. Vi hade 17 yngel men nåt hände tydligen. Men det blir snart fler igen. I hallen bor några Platyfiskar, två Mollyfiskar och igår flyttade fyra Scalare in också. Varje morgon går Sigge och jag en runda och kollar fiskstausen i huset och jag blir lite ledsen om vi hittar något stackars lik. I julas lyckades J tappa matburken i akvariet så alla åt ihjäl sig, till och med de odödliga palettcikliderna gav upp. Nära att jag gjorde det också.

Idag var vi på Busborgen, mina tre barn plus en kompis till L och jag. Kan konstatera att de trevliga stunderna i fiket med en tidning är över, Sigge var helt galen och sprang och klättrade överallt. Sen köpte vi lite till uterummet och nu börjar det likna något. "Bara" elen kvar nu och den ska vi inte dra själva, nåt har man ju lärt sig av Arga Snickaren.

För några veckor sedan bytte jag Visakort. Jag fick själv välja kod och var så nöjd. Tills jag skulle använda det. Hade inte en aning om vilka siffror jag skulle trycka på. Och efter tre försök låses kortet tydligen och jag var tvungen att ringa till banken och be om en ny kod. "Men du vet att du kan välja en själv?". Hm, det var ju det jag gjorde. Men jag vill ha det på papper tack. Pinsamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0