Har anmält mig!

Uttråkning skapar aktivitet. Nu har jag gjort det! På tisdag ska jag ut på tur med islandshäst för första gången! Och det blir nog inte sista om jag känner mig själv rätt. Har fått plats i en ridgrupp till hösten och har redan hunnit köpa ett par ridbyxor. Tänkte köpa stövlar men kunde inte bestämma om jag ville ha skor eller stövlar, konstläder eller äkta, Dessutom fanns det jättesnygga jodphurs med stålhätta men jag minns mina älskade Graningestövlar också. Ska se om jag får låna grannens flickas stövlar på tisdag så får jag se sen. Ska bli så roligt, i tanken har jag redan köpt en häst...

Var på mojitokväll hos en kollega igår. Mycket trevligt. Jag dricker inte sprit i vanliga fall och tog det väldigt försiktigt och det gick bra. Vaknade av att svåger och svåger (eller vad det nu blir) ringde på med två JÄTTEkaktusar till uterummet. Svågern jobbar på en firma som hyr ut växter till offentliga miljöer och sen får de köpa tillbakalämnade växter väldigt billigt. Mina kaktusar har minsann medverkat i Postkodmiljonären :-).

En sväng till Bjurhovda fritidsområde hann vi med före lunch, Sigge badade och de stora körde kickbike i ramperna. Tyvärr var Sigge på arghumör och skrek och härjade så det blev ett kort besök. Nu pysslar J på taket med nåt och barnen lagar punka. Sigge sover middag. Imorgon ska vi på kryssning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0