Nedräkning

Miss Li var bäst. Loreen i ösregn var sämst. I lördags köpte vi körsbär och gick till Djäkneberget. Barnen lekte och maken och jag planerade semestern. Ja, lite sent ute kanske men ialla fall. Vi åt våra körsbär och köpte glass och bestämde oss för att åka till Liseberg. Fast det blir sista veckan. Barnen vill åka på kryssning så vi bokade en Cinderellakryssning för att starta semestern. Sen blir det lite Landet. Sen Öland. Sen en vecka på en ö utanför Oskarshamn. Och sen åker vi till Liseberg.

Men det jag ser mycket fram emot är vår bröllopsresa. Jag gav ju en resa till J i 40 års present och vi åker till Prag precis efter vår 10-åriga bröllopsdag. Tre hela dygn utan minsta lilla unge. Vi har aldrig varit borta så länge utan dom och Sigge har aldrig somnat utan någon av oss. Men det kommer gå bra. Svärfar och hans flickvän ska bo här så det blir som vanligt för barnen, andra vuxna bara. Maken och jag ska på ölprovning på Staropramen (jag som inte ens dricker öl...) och vi ska titta på benkyrkan och shoppa. Men långt kvar...

Annars känner jag att jag behöver verkligen semester. Har jättesvårt med jobbet och tvivlar på att vi gör något gott överhuvudtaget. Helt plötsligt blir jag jätteledsen över saker som händer i patienternas liv och känner sån frustration över att vi inte kan göra mer. Så fem veckor kvalitetstid med mina älskade blir jättebra. Fyra dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: A-K

Åh, benkyrkan vill jag också se :)

2012-07-02 @ 20:00:41
URL: http://aks.blogg.se/
Postat av: jessamy

Planerar ni någonsin semestern i tid? =)

2012-07-02 @ 21:23:06
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0