Semester!

Semester! Fem långa hela veckor utan ständigt ringande telefoner och snabba lösningar. Bara familjen. Jag skiter totalt i om det öser regn i fem veckor, det kan bli inlandsis för min del, jag har SEMESTER! Det enda jag kommer sakna är kollegorna men misstänker att vi inte klarar oss utan varann så länge ändå. Ska hem till Lisa redan ikväll faktiskt. Och sen var det nåt om Mojhitos i uterummet...

Var ner på Power Meet igår, det är ju rätt trevligt. Men tittar avundsjukt på de med småbarn som ändå kan sitta på en filt och titta och barnen sitter snällt bredvid, eller i alla fall i närheten. Vår Sigge rymmer ur vagnen och kastar sig ut på crusingvägen. Han försöker sno grejer som säljs och springer efter varenda hund han ser. En timme klarade vi sen pustade vi ut på mammas balkong med kaffe och munkar.

I natt har jag sovit uselt. Vaknade vid ett av ett minimeet på vägen utanför mitt fönster med tillhörande Rockabillymusik. Halv tre kom L upp och grät och försökte klia av sig hälen. Salva och tablett och efter fyra somnade hon om. Låg och vred mig en bra stund till och kände mig lagom mör när någon ropade Mamma, MAMMA, mamma, mamamamamammma! Kvart i sju. Tack och lov att vi har Disney Junior. Han springer mellan sitt rum och TVn och jag slöar i mitt soffhörn.

Linnea fick sin baby till slut och det var en perfekt avslutning inför semestern att gå till BB på lunchrasten och snusa lite på unge herr Sammy. Mycket vackert barn. Konstigt det där, trots att han vägde nästan ett kilo mer än Sigge vid födseln så kan jag svära på att Sigge aldrig var så liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0