Ny leksak

Så himla tråkigt det är att gå upp och åka till jobbet när alla andra i familjen får sova vidare! Värdelöst. Var ledig i måndags och då hade vi en jättebra dag i Örebro på Lek- och buslandet och sen lite shopping. Men sen jobbade jag tisdag och onsdag. Idag var jag supereffektiv, hann med att ha åtta patienter på mottagningen, ytterligare två på ett annat ställe och lyckades avklara mitt årliga tandläkarbesök också före lunch. Övertalade en kollega att ta över lite och kunde flexa hem. Åkte och fikade hos mamma med alla barnen och sen förbi Mediamarkt och gjorde något som var så totalt olikt mig. Jag impulsköpte en systemkamera. Impulsköpte är kanske att ta i. Har önskat mig en i flera år och såg en annons idag som jag tänkte kolla men köpte en helt annan. Min storebror fick som vanligt ställa upp som teknisk support. Är i allafall mycket nöjd än så länge även om vi får leva på knäckebröd resten av månaden...

L provdansade ju för en skola och idag kom beskedet. Hon kom inte in. Men det var ett fint brev. Över 120 sökande på 30 platser men L hade gjort bra ifrån sig och hon står på reservlistan tillsammans med 10 andra. Jätteduktigt av henne som bara har dansat fyra terminer och bara streetdance. Intagsprovet innehöll ju en del klassisk dans och balett.

Nu måste jag se Poppers Pingviner med familjen. Om jag håller mig vaken. Imorgon får vi alla sova vidare för jag har SEMESTER! Imorgon blir det bowling, kanske får ni se supersnygga bilder sen.


Kommentarer
Postat av: A-K

Knäckebröd är gott :)

2012-03-01 @ 21:09:36
URL: http://aks.blogg.se/
Postat av: jessamy

Hoppas du fick sova lange :) Jag langtar efter det. Schysst med systemkamera.

2012-03-02 @ 07:06:12
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0