Sötebrödsdagarna är förbi

Fortsätter skryta om min nya kamera men den är sååå bra. Bara att sikta och trycka och alla kort blir urbra! La in en jättebeställning på papperskopior igår så får jag se om det blir lika bra då också. Igår åkte vi till Vallby, mest för att jag ville prova kameran...





Idag var det som vanligt innebandymatch. Och tänk att den blev så mycket roligare idag när jag hade med mig min nya bästis :-).



Men nu är det slut på sötebrödsdagarna. Har en klump i magen och är tyvärr väldigt medveten om att det är dags för vardag och jobb imorgon. Försöker tänka att det blir en snabb vecka, har utbildningar nästan hela veckan, men nja. Det funkar inte riktigt. Försökte shoppa mig glad, tog med familjen till Erikslund (utan kamera!! Batteriet var slut). Handlade ett par byxor men inte ens det gjorde mig gladare. Köpte en grön termos som jag blev tillfälligt glad av men hur rolig är en termos egentligen?

Kommentarer
Postat av: Linda P

Vad är det för superbra kamera? :)

Hoppas du får en bra vecka på jobb trots allt... Du har inga tankar på att söka nytt? Kram

2012-03-04 @ 19:21:00
Postat av: Klang

Jag hade köpt mig en termos

I en affär nere i Målila

Den var jättefin, tills jag slog i kaffe

Då gick den ut i tusen bitar



Då ringde jag ner till Hakan

Så kallas han som har affären

(Han har nämligen en väldigt stor haka)

Och sa som såhär, min termos är sönder,

finns det nån garanti på såna



Ja, sade Hakan, mycket grovt och mycket långsamt

Han talade, väldigt långsamt, och grovt

Var den röd min gosse, så får du vara utan,

men var den grön får du en ny

(Han bytte nämligen bara ut gröna saker)



Då sade jag såhär till Hakan

Jag känner stor sorg och försakan

(så att säga)

Termosen var grön, som sommarens gräs,

det var så poetiskt så han började gråta



Med stockad röst sa han, du får två nya termosar

Jag har några liggande här på lagret

Som jag har fått ut, försäkringspengar på,

och dom är gröna båda två



Ja, då fick jag två nya då



Termosar som är så röda dom får

man inte byta men gröna termosar

dom får man byta, byta, byt-a

om man vill om man handlar hos Hakan villsäga

i Målila...

2012-03-04 @ 20:36:44
Postat av: Emma

Linda: http://www.netonnet.se/art/foto/systemkamera/nikon/nikon-d310018-105mmvr/146795.3301/ En sån! Jo har funderat på nytt jobb men skulle vilja ha det omöjliga, 50% jobb med 100% lön!



Ja Klang, det var liksom därför jag köpte den. Men det var inte lika roligt när jag kom hem.

2012-03-05 @ 19:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0