Riksväg 66

 
Ledig helg! Inga cuper, inga matcher, inga måsten! Var på julmarknad igår och idag lekte vi i skogen hela förmiddagen. Efter lunch åkte Sigge och jag till en kompis på ljusparty och L dansade. Och hennes pappa glömde hämta henne. Och hennes telefon fungerade inte. Men hon är en rådig tjej som bad en annan pappa om att få låna hans telefon och sen ordnade det sig.
 
Dagens fundering handlar om vägskyltar. Nästan alla skyltar till väg 66 har tidigare visat Ludvika. Nu är det utbytt mot Sälen. A: Varför? B: Hur mycket har det enorma förändringen kostat skattebetalarna? och C: Åker någon bil utan varken GPS eller bilkarta? Och så D: Varför är det inte bytt på Korsängsmotet, där står det fortfarande Ludvika?
Ja, jag har för lite bekymmer om jag funderar över sånt här. Eller så kör jag för mycket bil. Men jag är på riktigt intresserad av hur diskussionerna har gått.
 
Nästa vecka ska jag försöka få Sigge klippt. Hur nu det ska gå :-). Jag är ledig på tisdag och har verkligen MASSOR planerat då. Men först är det måndag och ridning! Bara två gånger kvar på terminen, hur ska jag klara mig till slutet på februari?!

Kommentarer
Postat av: Linda P

Vi funderade också över SÄLEN, så du är inte ensam... Vet inte varför de bytt?

Fin bild på dina fina barn!

2012-11-25 @ 21:43:55
URL: http://lyckligamammans.blogspot.com
Postat av: jessamy

Av vilken anledening ska det stå Sälen? VAd är det för dumheter. Det är ju typ si så där 31 mil kvar dit? Vem fan tror man ser en skylt så tidigt i sverige? Och vem som ska till Sälen har inte följt Ludvika?
När fan ses vi?

2012-11-26 @ 08:46:28
URL: http://jessamys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0