En helt vanlig vinterkväll

Lilla L och jag tittar på Grammisgalan, pappan och sonen är på innebandy och den lilla terroristen sover. Såna här kvällar är så bra. En kopp the, några väl valda lampor och en filt i soffan. Allt man behöver. Försöker reda ut all information jag matats med under eftermiddagen på vetenskapsmetodikkursen. Puh.
 
I måndags gick det som en dans med Erpur. Så roligt! Tyvärr är jag helt kass på tölt, jag stör den stackars hästen hela tiden. Ridläraren säger att jag måste skilja på över och underkroppen men i mitt fall är dom tyvärr ihopväxta... Nästa gång ska jag få rida en riktig töltmaskin för att få in tekniken och sen tillbaka till Erpur igen. Å vad jag tycker om mina måndagar!
 
Sigge-prinsen snackar hela dagarna. Och han är blöjfri hemma nu. Ingen mening att prova utan blöja ute i det här vädret, blir en del att tvätta. På tal om väder, vad ska man ha med sig till London? Är runt 8 grader där nu och blir nog väl svettigt med dunjackan. Bara en vecka kvar nu.
 
Sen vill jag bara säga att internetdroger är väl det värsta som har hänt vår lilla stad. Unga fina människor som förstörs snabbt och effektivt. Och klart man funderar och skräms; hur ska jag kunna skydda mina barn? Så mycket av klimatet kring knark har ändrats sen jag gick i högstadiet och jag tror verkligen inte vi har sett det värsta när det kommer till internetdroger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0