Längtar till sportlovet!

Där jag rider har man "sin" häst i en termin och sen byter man. Så jag har bytt från underbara Tor till lilla Erpur. Han är trevlig han också men mycket mera komplicerad. Han springer inte bara i 180 med öronen framåt utan här måste jag rida hela timmen. Och precis när jag slappnar av och tänker att Nu, Nu är vi på samma sida, ja då far han iväg i okontrollerat tempo över ridbanan. Jag har haft honom två gånger och imorgon blir tredje och jag börjar misstänka att han är för svår för mig helt enkelt. Men vi får se. Jag är ju rätt envis...
 
Vi har funderat och planerat inför sportlovet men J har tentor och kan inte ta ledigt så i förra veckan bestämde jag. Nu har vi bokat en resa i mitt tycke, ett par dagar i London. Det blir jag, pappa och de stora barnen som åker, J och Sigge får stanna hemma. Idag har jag bokat hotell och det ska bli så roligt! Frågan är hur vi ska hinna allt. Barnen vill gå på Hamleys och Harry Potter Museet, jag vill till Portobello och Camden för lite shopping och sen en trevlig musikal och pappa... ja vi har inte riktigt frågat honom. Men tror vi köper hop on hop off-biljetter så vi får ta lite kort och sen går vi av på Oxford street och bara innjuter London.
 
Med Londonresan bokad är livet lite roligare. Annars är det som det är på jobbet, vi har en helt annan syn på vad vi gör än vad vår chef har. Som tur är så är vi i arbetsgruppen helt överrens iaf. Min kurs på onsdagar är faktiskt roligare än förväntat och Sigge har äntligen fattat vad man använder pottan till. Happy days!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0