Datorregler

Sigge sover middag. Igår hade han 40-graders feber, i natt har han vandrat omkring och varit ledsen och idag på förmiddagen feberfri. Men trött och mammig. Får se när han vaknar. Jag tycker inte om att vabba. Eller, jag tycker om att vara hemma och gosa med slö myskille men jag tycker verkligen inte om att bara släppa allt jag har planerat på jobbet och bara stanna hemma. Har svårt att inte stressa upp mig över allt jag borde gjort på jobbet och allt jag måste göra när jag kommer tillbaka. På mitt jobb är det tyvärr ingen som tar över när jag är borta, läste Lindas blogg och det lät så trevligt. Visst gör mina kollegor det akuta som behövs på mottagningen men på jobbet på stan är jag ju liksom ensam. Och nu har jag massor att göra när jag kommer tillbaka. När nu det blir. Om mirakel sker kan han gå till dagis imorgon men vågar inte riktigt hoppas på det.
 
Ikväll börjar ridskolan igen och igår började Ls dans. Vi börjar komma tillbaka i rutinerna. I helgen har V för första gången fått datorförbud. Det är nytt för mig, jag är inget fan av förbud egentligen men efter att han spelat nästan hela lördagen kom han ner till middagen som en citron och fräste och muttrade tills vi alla var lika sura. Då var vi tvugna att göra något. Så igår ingen dator och nu måste han begränsa sin användning. Jag vill inte säga timmar eller minuter för jag tror inte det fungerar men han måste ha gjort läxor och träningar innan datorn slås på (vilket han alltid gjort men det har aldrig varit uttalat). Min teori är att barnen måste kunna använda datorer och att det kommer vara en stor del av deras liv så att förbjuda eller få det till något negativt blir bara galet. Jag tror att det är nödvändigt att underlätta barnens användande och att lära dem att använda datorn på rätt sätt. Eller vad tror ni? Vi har pratat ganska mycket om vad man kan och inte kan skriva och använda datorn till och V var helt med på att han spelat för mycket.
 
Har ju funderat på att klippa mig kort eller att färga det rött eller NÅNTING. Tycker att jag ser så tråkig ut. Så jag gjorde en kompromiss med mig själv och köpte nya glasögon, från blå skalmar (heter det så? På sidorna) till mörkgröna fyrkantiga. Har haft dem på mig í en vecka nu och ingen har märkt nåt. Hm. Kanske borde raka huvudet :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0