Förra året och i år

Januari.
Var i Köln och träffade faster för sista gången. Men det visste jag ju inte då. Vi städade ur hennes lägenhet och hälsade på henne på Hospice.
 
Februari.
Kan inte minnas nåt särskilt, vi gick och väntade besked om hur det skulle bli med makens jobb.
 
Mars.
Våren började komma lite smått, jag köpte en systemkamera medan J fortfarande hade jobb (så glad för det nu, hade aldrig haft råd med den idag). Vi bytte min älskade miljöbil (som jag gav mig själv i present när jag fick jobbet på kriminalvården) mot en 7-sitsig finlandsfärja. Faster dog.
 
April.
Påsk på Öland, L fyllde 10 år, maken fyllde 40. Vi firade honom i uterummet. Han sa upp sig självmant från jobbet, tog ett erbjudande med 11 månadslöner.
 
Maj.
Fasters begravning. Vi åkte till Turkiet. V fyllde 12 år. Jag blev 36.
 
Juni.
Kallt och regnigt. Både Sigge och L hade onda såriga stafylokockinfektioner efter semestern. Jag köpte en trädgårdsgrill. Firade midsommar med storebror och hans kompis med familj på Landet.
 
Juli.
Semester. Regnade och blev översvämning. Var på Öland och sen i hyrd studa på ön Bossholmen utanför Oskarshamn. Bra väder på Öland, skitväder resten av sommaren. Jag red för första gången på 15 år och blev fast.
 
Augusti.
Tuff start efter semestern. Maken slutade på sitt jobb och började plugga. Vi firade 10-årig bröllopsdag med en helg i Prag. Så här i efterhand kan jag tänka att det blev perfekt!
 
September.
Sigge fyllde 2 år och jag började på ridskola. Vi började förstå att Sigge inte sluppit undan han heller, han fick mer och mer besvär med astma vid förkylning.
 
Oktober.
Mycket svamp i skogarna den här hösten.
 
November.
Sigge övningspratade och tillslut tog vi honom till frisören och klippte bort lockarna. Tur att de har växt ut igen nu.
 
December.
Lugn jul kantad av magsjuka. Försökte få till en slalomresa men det gick inte ihop sig. Blev rekommenderad av läkare att sluta rida med hänsyn till min dotters kraftiga hästallergi.
 
Ja. Inget vidare år. Men 2013 blir nog bättre. Vi får ju en tonåring i familjen. Maken kommer plugga hela året med bara studiebidrag så vi får inte många ören över. Antagligen måste han sommarjobba hela semestern.
 
Jobbmässigt har det faktiskt öppnat sig några olika spår att välja på och för första gången på länge känns det som en förändring är möjlig, frågan är bara vad jag ska välja. Och idag blev det klart att jag också ska bli student. Jag ska läsa 7,5 poäng Vetenskapsmetoder och evidensbaserad medicin. Ja, jag är en nörd och sånt här gläder mig. :-).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0