Snart sommar

Nu börjar jag äntligen våga hoppas på att det blir sommar. Och trots en del pollenkänningar har jag äntligen börjat få lite energi. Har cyklat och gått till jobbet när det varit möjligt och sitter inte och äter godis framför TVn längre. Det har jag inte tid med.

För en vecka sedan satt jag på akuten med äldsta sonen som gjort illa handleden på gympan. Efter sex timmar kunde vi äntligen åka hem med en rejäl stukning, tur att det inte var värre! sen en skön ledighet med massa städning. Var på fest i lördags, mycket trevligt.

Den här veckan har L ridit lektion och Sigge tjatade till sig en ridtur han också. På Hrollur. Fast Sigge sa att hästen hette Kåbojj (cowboy). Han blev så förtjust i Hrollur, borstade och klappade och ledde ut i hagen. Men han är så himla duktig min Sigge, helt blöjfri nu utom på natten. Och just nu är han glad och charmig, sjunger och busar och kan bete sig i affärer. Allt en mamma kan önska!

Bilderna är från utställningen. Det är min farfar och farmor. Stiliga väl?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0