Emma vill flytta, del 45

Inte prio ett med bloggning för tillfället men plötsligt händer det! Har varit uppe större delen av natten med en kruppunge som sedan mådde strålande när dagen kom. Så iväg till jobbet och så länge jag haft saker för mig har det gått bra men nu när Sigge tittar på Barnkanalen och maken och sonen är på föräldramöte fastnade jag i sängen. Har lyckats låna ännu en e-bok till min läsplatta, det gäller att vara på innan de tar slut på biblioteket med månadens ranson. Sen lyckades jag lägga in några räkningar innan jag fastnade i slösurf.
 
Igår hade vi en mäklare här för värdering av huset. Han gav oss bra besked men jag vet inte om jag törs lita på honom riktigt. Vi har inte bestämt hur vi ska göra, bara att vi vuxit ur huset. Nu är det ju lite begränsat hur mycket man får låna när en av två studerar men det blir väl nästa steg. Att gå till banken med mössan i handen. Vi fattar att vi inte kan bo kvar i området då det är för höga huspriser här men det blir bra att börja om lite.
 
På jobbet är det hög frustrationsnivå men mitt nya projekt verkar roligt. Vi är ett rätt omaka men ändå samstämmigt gäng som jobbar på och skrattar en hel del. Hoppas bara jag får fortsätta. Lite besvärligt när det är massor att göra på mottagningen så jag vet inte riktigt när jag kan gå in på heltid. Men förhoppningsvis snart.
 
Vi räknar ner till semestern. Alla barn har fått ok från sina skolor och min semester är godkänd. Men en hel del att göra innan dess, jag ska på nån hot- och våldsutbildning, konferens i Malmö, ännu en utbildning och en till Stockholmsresa innan. Sen ska jag avsluta mitt jobb på stan och introducera min efterträdare. Snyft. Jag har verkligen uppskattat det jobbet och utan det hade jag nog inte jobbat kvar där jag är idag. Hoppas min efterträdare uppskattar det och tar hand om mina fina vänner där.
 
Sen förstår jag att ni är galna av spänning över att få veta hur det gått med ridskolestarten. Jag kan meddela att det nu finns en ny kärlek i mitt liv: Straukur. Älskade måndagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0