Ska bara...

Just nu är det mycket.Igen. Träningar och möten och jobb och sen ska man hinna koka äpplemos och plocka svamp också. "Jag ska bara..." är mitt standardsvar just nu. Och ändå får jag inget gjort, det syns ju inte att man skjutsat ungar tre mil eller suttit med på fyra möten på en vecka. Men ingen idé att klaga, det är som det är. Ikväll ska jag baka schwarzwaldtårta när alla allergiker har somnat för imorgon är det min sista dag på Iris. Känns jättetråkigt men man kan inte både ha kakan och äta upp den, nu ska jag bara jobba med den nya verksamheten. Eller, nja förresten. Den kommer inte igång än så under en mellanperiod ska jag bara jobba på mottagningen. Hoppas det blir en kort mellanperiod...
 
Sigge blev tre år och fick presenter och tårta. Han är så stor redan, min bebis. Blöjfri sedan i maj, ingen nattblöja heller. Däremot har vi inte orkat plocka bort nappen än, vi tänkte vänta till efter Turkiet. Om en vecka är vi där! Det känns så skönt och hamnade så rätt i tiden. Precis NU behöver vi ett avbrott! Det ska inte vara knallvarmt i Turkiet den veckan men sol och 23 grader är väl helt perfekt.
 
 
Nya islandshästkompisar har jag fått också! Av en slump fick jag frågan om att motionsrida lite i ett stall 8 minuter härifrån och det tackar man ju inte nej till. Så nu rider jag och en tjej från min ridgrupp två gama valacker varje torsdag. Hur det fungerar med tiden vet jag inte än men det måste funka. Det är total mindfulness för mig att mocka och pyssla lite och sen ut i naturen en sväng på hästryggen.
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Snart lämnar vi bygget och drar vidare mot nya utmaningar.

2013-10-06 @ 20:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0