Nytt år, nya tankar

Nytt år igen, går inte tiden fort så här i hämta- och lämnaåren? Min tid går iallafall jättefort. Är det inte möten eller sjukvårdsbesök så är det träningar. Båda de stora tränar minst två kvällar i veckan och varsin match på helgen. Hösten har försvunnit i en enda stressig dimma och det var vansinnigt skönt att få lite vinter. Vi åkte till Tänndalen över nyår och där var det mycket snö, både på marken och i pisterna. Och sen hem till det här, plusgrader och regn. Jaja, passar humöret.
 
Sigge gick i skidskola och lärde sig hålla balansen och åka lift. Han kan inte åka själv men han kan åka mellan mina skidor. De stora kom ihåg och åker riktigt bra. Och mina nya skidor och pjäxor som jag köpte till mig själv i julklapp var riktigt bra. Jag svänger inte så mycket utan åker helst fort. Dottern är likadan medan stora sonen stilåker och trixar i skogen. Tyvärr fick Sigge astma på nyårsaftonen, han var ok på dagen i några minusgrader men efter bastun fick han inte in mycket luft alls. Det är rätt otäckt när man hör andetagen låta snabbare och snabbare och bli mer och mer ansträngd. 22 mil till närmaste sjukhus. Så nykter nyårsafton för oss, vi fick medicinera med allt vi hade och hålla tummarna. Hade vi varit hemma hade vi åkt in för att få inhalera men nu... ja, det gick ju men stackarn fick kämpa ordentligt ett tag. Så tyvärr vågar vi inte åka tillbaka förrens Sigges astma är borta.
 
Julens höjdpunkt för dottern var annars Trollkarlen från Oz som hon blev bjuden på av Min stora dag efter en tung höst med hyposenssprutor och tårar och smärta. Så klart hade de rökmaskiner på teatern så hon fick tungt att andas och ögonen sved och tårades men vi hade mediciner med oss och när hon fick träffa Tobbe Trollkarl och Markoolio efteråt var allt redan glömt. Middag på Jensens där vi vet vad hon kan äta och lite reashopping i Stockholm och tåget hem. Nöjd dotter och mamma.
 
2014 hoppas jag kommer med lugnare tempo. Barn som är trygga och trivs med livet. Jag har ingen lust att åka på äventyr eller ge mig på några större utmaningar, jag vill bara vara med min familj och välja saker som jag mår bra av. Hösten har varit väldigt svår för mig och nu blir det en nystart. Nytt jobb från 1 februari och i år SKA vi flytta. Maken SKA avsluta sina studier och han SKA börja jobba så vi kan ha två inkomster igen... Dottern ska på innebandyläger 20 mil hemifrån och sen får vi en språkresestudent boende hos oss några veckor i sommar. Och min bror fyller 50 år.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0