vabvecka

Lillsigge var sjuk hela förra veckan. Han är inte helt 100 än men feber- och snorfri. Så jobb och dagis imorgon. Huset är städat och vi ser nästan botten på tvätthögen så man får vara nöjd.

Nästa vecka börjar jag på mitt gamla jobb igen. Ska jobba halvtid på avdelningen kvällar och helger fram till sommaren eftersom vår nya mottagning bara blir försenad hela tiden. Så från den här veckan är jag ledig alla fredagar, det ska bli Sigges och min mysdag.

Husjakten går trögt och det är så frustrerande. Vi la bud på ett men fick det inte. Just nu finns det inget av intresse ute ens. Och vi vill verkligen flytta nu! Aldrig mer grannar vägg i vägg. Bara bo och sköta sig själv. Synd att jag inte får med mig J ut på landet, tänk vilken dröm. Inga grannar, inga parkeringsproblem, stora fria ytor och hästar. Men vad är väl en bal på slottet?

Igår kom våren men vi hann inte njuta av den. Idag var den kvar och jag försökte få med mig familjen på en finpromenad i Strönsholm. Men det blev Erikslund istället för skor var för små och vårjackor saknades. Fick njuta av solen på lekplatsen istället. Det är väl det enda jag kommer sakna om vi nånsin flyttar - lekplatsen. Alltid full med barn och pratsugna föräldrar och barnen har verkligen utnyttjat den till max. Till och med nu när Sigge har somnat är de stora barnen ute med grannungarna och spelar fotboll. Nej, nu kommer de in. Osams. Tror jag lägger mig i badet med hörlurar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0